Sedmilhářky - B. Kohoutová a M. Šoposká

11:06

Sedmilhářky jsou horkou novinkou na českém trhu. Knihu společně vytvořily dvě herečky a blogerky; Marika Šoposká a Berenika Kohoutová. Jak se líbilo jejich dílo mě, Mimozemšťance? Recenze nejspíš bude obsahovat mnoho sarkastického humoru, proto, pokud nejste jeho příznivcem, nečtěte dál.



Autor: B. Kohoutová, M. Šoposká
Vydání: Pevná vazba
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 216

Již od minulého roku je tradicí, že pokud je někdo slavný, nebo si alespoň myslí, že je slavný, vydává svoji knihu. Nezáleží na tom, zda má pro tvůrčí psaní vlohy nebo jestli má zajímavý námět. Nejdůležitější je, že ho psaní baví (i když já osobně jsem přesvědčena, že první dva faktory jsou stejně důležité). O tom, že Berenika Kohoutová a Marika Šoposká mají koníček v blogování a psaní, nás přesvědčily, když si založily svůj vlastní blog Sedmilhářky a následně vydaly i stejnojmennou knihu. 

Kniha, stejně jako jejich blog, je souborem článků, které si navzájem posílaly. Dnes to již není novinka, však na světě je i kniha, která je psána jen a pouze z facebookových statusů, tak se ptám, zda nás může ještě něco překvapit? V článcích třeba řeší světové problémy lidstva, nebo blbosti, nad kterými by se pozastavovala jen opravdová Sedmilhářka. 

Mariku Šoposkou jsme mohli vidět například v seriálu První republika nebo v pohádce Micimutr. V sedmilhářčí dvojici je ta uspořádaná, zodpovědná, pracovitá a její život se ubírá správným směrem. Berenika Kohoutová je, dalo by se říci, opak Mariky. Její práce postrádá řád a každý den se jí život mění o sto osmdesát stupňů.

Všichni občas máme tendenci hodnotit knihy podle obalu. Když jsem uviděla knihu Sedmilhářky, měla jsem velmi vysoká mínění a očekávání. Poté sedmilhářčí dílo dorazilo domů a s ním i velké zklamání. Při čtení článků jsem pořád hledala nějaký ten vyšší princip, pointu nebo smysl, ale nic... Kniha mi absolutně nic nedala, dalo by se říci, že jsem ztratila tři hodiny svého života. 

Víte, co mě na knize nejvíce štve? Že tam nenajdeme nic nového. Kniha Sedmilhářky jsou pouze vyjmuté identické články z blogu. I ti největší fandové Mariky a Bereniky v knize nenajdou nic, co by se na blogu nedozvěděli. A teď ještě jedna věc; NÁZEV. Proč proboha holky pojmenovaly knihu stejně jako bestseller od Liane Moriaty? Vím, že se tak jmenuje jejich blog, říkají si tak, ale nikdy nebudou originální! Vždy jejich kniha, ať je jakákoli, bude ve stínu prvních Sedmilhářek. 

Jedna z opravdu mála věcí, co mě na knize zaujalo, je grafické zpracování. Sedmilhářky mají opravdu perfektní ilustrace, které doprovází každý článek. Nejspíš budu někomu křivdit, ale zdá se mi, že Týna Nezvedová, ilustrátorka Sedmilhářek, si s knihou dala největší práci. 

Možná jsem divná, nedivte se, jsem Mimozemšťanka, ale nejspíš nerozumím sedmilhářčímu humoru. Ano, ano, přiznávám, že jsem se občas v duchu pousmála, ale že bych se nějak popadala za břicho? To už jsem si užila více srandy při čtení kuchařky. 

Od knihy jsem zkrátka čekala více. Obsah mohl být mnohem nápaditější a důvtipnější. Když mám chuť číst kraviny, jdu na facebook, ne do knihovny. Nejsem žádný expert, jsem jen člověk s víceméně zdravým rozumem, ale do budoucna bych si rozmyslela, zda tisknout blogové články jako knihu. Touto recenzí jsem vás, mé čtenáře, nechtěla v žádném případě odradit. Chtěla jsem zde jen nastínit svůj subjektivní názor na knihu a podělit se o něj s vámi. Pokud vás kniha zaujala před mojí recenzí, běžte a přečtěte si ji. Vytvořte si na ni vlastní názor, podle něhož se budete řídit.



Četl/a jsi Sedmilhářky nebo jsi o nich alespoň slyšel/a? Líbí se ti recenze? Napiš mi dolů do komentáře :-).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

12 komentářů

  1. Už jsem to někam psala- mně prostě vadí stejný název se Sedmilhářkami od Moriarty. Tato kniha mě ani trochu neláká.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  2. Nečítala som, ale zaujal ma obal... žiaľ, keď vidím, že ti nič nedala a je to vlastne len prebrané z blogu, môj záujem klesol... skúsim si ju prelistovať v kníhkupectve a uvidím.

    Lifestyle & beauty by Daniela

    OdpovědětVymazat
  3. Já jejich blog znám jen z doslechu, nikdy jsem na něm nebyla, ale knížku jsem zaregistrovala, docela mě i lákala, ale po tvé recenzi se dřív radši podívám na jejich blog a uvidím, celkem se bojím, že boom okolo jejich blogu/knížky je jen kvůli tomu, že jsou herečky, ne kvůli tomu, že by byly nějak extra super.

    Beauty News | Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Hrozně se mi líbí grafické zpracování a celkový nápad také vyznívá dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  5. pred tvoji recenzi jsem si ji chtela precist, ted uz ne, diky za usetreni casu, nadavala bych asi na to stejne :-D a s tim nazvem me taky hodne hodne nastvali.

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu jsem nečetla a ani mě nikdy nelákala. Holky nesleduji a proto nevidím důvod, investovat do knihy. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě se kniha líbí vizuálně, ale jinak mě to neláká... Já tyto trendy moc nemusím. Mám ráda pořádné knihy s příběhem. Ale ty máš fakt hezké fotky... :))

    OdpovědětVymazat
  8. Po dlouhý době jsem zase začala sjíždět tvůj blog z jinýho profilu a jsem opravdu ráda, že jsem po týhle knížce nesáhla. Ale momentálně ti moc doporučuju knížku Všichni jsme hleděli vzhůru. Dneska jsem si jí koupila a panebože! Tolik filosofie a přemýšlení jsem ještě nikde v Y. A. neviděla ^^ fakt doporučuju

    OdpovědětVymazat
  9. Stejně jako tebe i mě na knize zaujalo pouze grafické zpracování, negativa slyším na knihu ze všech stran, navíc já tomuto fenoménu - mám blog, takže napíšu i knihu, opravdu nefandím, o to víc, pokud holky, jak píšeš, nepřišly s ničím novým, pouze překopírovaly své články. Bohužel se to v dnešní době asi nosí a je škoda, že se marketingová kampaň často motá právě kolem takových titulů, místo aby se zaměřila na něco kvalitnějšího s větším přesahem.
    Recenze se mi moc líbila, měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  10. Musela jsem o té knížce napsat PR článek na jednom nejmenovaném serveru. Stačila mi ukázka. Oceňuji tvoji odvahu se do toho vážně pustit. Je to šílenost.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj! :) Jakožto mého pravidelného čtenáře mám povinnost Ti oznámit, že můj blog přesídlil na jinou adresu! :) Více informací zjistíš na blogu původním - www.coffeewithdominique.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+