Jonathan Strange a pan Norrell - Susanna Clarková

9:58

Minulý článek, když jsem recenzovala knihu Zimní moře, jsem měla chuť udělat něco zvláštního, proto jsem ji z půlky psala ich formou, která u vás, mých čtenářů, byla moc úspěšná. Dnes jsem dostala podobnou chuť a udělala jsem ji ještě zvláštnější. Složila jsem pár veršů neveršů, které doprovází dnešní recenzi. Za některé (ne)rýmy se omlouvám, nikdy jsem neměla básnické střevo :-). Zkuste dnešní recenzi na tuto skvělou knihu nějak přetrpět :-).

Jsem Popelka se stastnym koncem.

13578739 1743222222632127 1397076684 N by idealalien


Autor: Susanne Clarke 
Překlad: Viktor Janiš 
Vydání: Pevná vazba 
Originál: Jonathan Strange & Mr. Norrell 
Nakladatelství: Knihy Omega 
Počet stran: 968


Socha obživla,
ona se vrátila.
Magie magická,
a s ní i ta prokletá,
věštba kacířská.

Norrell se upíná,
k životu kněžníka.
Childermass slouží mu,
knihy rovná mu. 

Společně se Strangem,
Napoleona přemůžem.
Síla magie,
zbraně dostane. 

Elfové pomstu spřádají,
Anglii nikdy neztrácejí.
Když vás omámí, 
ámen s vámi je.
To vás varují,
ti, co s nimi je.

Král Havran, kdysi před lety,
do zapomnění upadl.
Nyní, milí mágové, 
očekávejte krutou odplatu.

13563447 1743222209298795 724045607 N by idealalien
Do knihy se zamilujete jen málokdy, ale když už se tak stane, stojí to za to. Během života si nastřádáme několik knihomolských lásek, ať už v podobě autora, hlavního hrdiny nebo - jak jsem již zmínila - celé knihy. Kniha nám nějakým zvláštním způsobem naprosto uhrane a jsme zcela bezmocní. Přesně to se mi stalo s knihou Jonathan Strange a pan Norrell. 

Pokud jste děj nezaznamenali z mých amatérských veršů, naprosto vás chápu. Příběh pojednává o znovuobjevení magie ve staré Anglii. Na scéně jsou dva hlavní mágové; Norrell a Strange, kteří nic netušící o třetím mágovi, řeší, jak použít magii v napoleonských válkách. Toto je ta nejmožnější zkrácenina knihy, nýbrž celý příběh je tak neskutečně barvitý a komplikovaný, že bych detaily popisovala dalších sto let a zapomnělo by se na mně, stejně, jako na Krále Havrana. Každá postava v knize má svůj dokonale rozvinutý příběh se všemi podrobnostmi, na které si jen můžete vzpomenout. 

Susanna Clarková svoji první knihu chtěla doplnit dalšími informacemi, jež se do samotného příběhu nevešly, proto často narazíte na tzn. poznámky pod čarou, které mohou být otravné, ale leckdy i přínosné. Autorce bych za to hlavu netrhala, spíše bych to brala, jako dobrou výhodu. Díky této vychytávce vám totiž nehrozí, že byste něco nepochopili. 

Kniha bezpodmínečně patří k nejdelším, co jsem kdy přečetla. I přes to, že má necelých 1 000 stránek a příběh není žádná banalita, se četla velmi rychle. 

Z počátku jsem z titulu byla neskutečně natěšená. Četla jsem dál, protože jsem si myslela, že právě v té další kapitole bude velký zvrat, či akce, na kterou se těším již od začátku knihy. Asi ve třetině jsem si zvykla na autorčino rozmanité psaní, které postrádá velké booom a začala se soustředit na popis a líčení typické pro 19. století. Povím vám, že i bez "007 style" mě dílo Jonathan Strange a pan Norrell fascinuje. Kdybych jednou dokázala z 10% psát jako Susanna Clarke, byla bych štěstím bez sebe. Tato autorka si totiž zaslouží alespoň čtvrteční slávu milé J. K. Rowlingové. Nebo snad její překladatel

Když se na knihu zadívám z grafické stránky, nezbývá mi nic jiného, než říci, že je perfektní. Nádherná propracovaná seriálová obálka s ještě krásnějším obsahem, kde nás čekají ty nejkrásnější ilustrace od nejnadanější Portii Rosenberg. A to nemluvím o vnitřní straně knihy, kde vykukují symboličtí černí havrani na tmavě modrém pozadí. 

Nejlépe uděláte, když si na knihu najdete čas a sami si ji přečtete. Možná, že vás příjemně překvapí, stejně jako mě, a budete se k ní často vracet. A pokud jste takoví lenoši, že byste nepřečetli tolik stránek, pusťte si alespoň stejnojmenný seriál. Já jsem nad tou myšlenkou již dlouho přemýšlela, ale vždy dám raději přednost knihám.

Knihu Jonathan Strange a pan Norrell si můžete koupit i v knihkupectví Dobrovský, zde.
Knihu lze zakoupit zde.
5/5

13563366 1743222202632129 1871376705 N by idealalien
13553224 1743222205965462 302242677 N by idealalien

Četl/a jsi Jonathana Strange a pana Norrella nebo jsi o něm alespoň slyšel/a? Líbí se ti recenze? Napiš mi dolů do komentáře :-).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vaše Mimozemšťanka




MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

12 komentářů

  1. Krásná recenze. Knihu neznám, ale teď ji chci poznat. A tvoje fotky jsou dokonalé :-) Z básně jsem pár věci pochopila :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, mockrát ti děkuji, Míšo! Kniha je opravdový skvost :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Začínám si tvoje recenze pomalu, ale jistě zamilovávat. Hrozně se mi líbí ta originalita a nápaditost, s jakou je píšeš :) Jinak jsem tu knihu nečetla, ale celkem mě zaujala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky tvému komentáři se cítím neskutečně povznešeně :-). Díky. Měj se moc krásně.

      Vymazat
  4. Výborná recenze s básničkou :) A krásné fotky :) Knížku jsem nečetla, ale ráda bych to jednou napravila, hlavně když je kniha takhle dobrá :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za milá slova, která lahodí jak mým očím, tak i mému srdci. Na knihu si udělej názor sama :-). Třeba se ti bude líbit stejně, jako mě nebo ne :-). Přeji hezký den.

      Vymazat
  5. tyjo ty ses drsna s tema rezenzema, zase originalne, super :) po knizce jsem koukala, ale je desne tlusta, na to ted vubec nemam cas :(

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha mi doma už nějaký ten pátek leží nevyužitá, ale po tvé recenzi jsem dosti nabuzená, takže se do ní asi brzy pustím... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jéj, tá básnička sa ti podarila ^.^ (to mi pripomenulo, že aj ja som raz písala básničku v recenzii k jednej knihe, ale trošku sa za ňu teraz hanbím...to sú tie začiatky :D ). O knižke a ani o seriály som nikdy nepočula, no vyzerá to super, takže vďaka za tip. Myslím, že kniha sa ku mne nedostane (aj keď tie ilustrácie ma lákajú), no seriál určite kuknem...prajem ti peknú nedeľu, maj sa krásne ;))

    OdpovědětVymazat
  8. Ta básnička je hezká !
    O knize jsem neslyšela, musím se přiznat. o.o Ale super recenze :) (plus i ta básnička, ale.. to už jsem říkala, jo.)

    OdpovědětVymazat
  9. Máš nádherné fotky! Ta báseň je krásná a kniha určitě musí být skvělá :)

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  10. Výborná recenze, na knihu se určitě chystám, jen ještě nenastal ten správný čas.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+