Zimní moře - Susanna Kearsleyová

22:00

Přiznám se vám, že jsem se na psaní této recenze neskutečně těšila. Když jsem však sedla za počítač s myšlenkou, že dnes tento článek napíši, nápady, jak ozvláštnit tuto recenzi zkrátka zmizely. Proto jsem dnes v mojí recenzi zaexperimentovala s ich formou. Nechala jsem se inspirovat u SeaBook.



Autor: Susanna Kearsley
Překlad: Petra Pachlová
Vydání: Pevná vazba
Rok vydání: 2016
Originál: The Winter Sea
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 494

Je možné, že jsem zdědila paměť po mé dávné předkyni? Jsem Carrie, spisovatelka historických románů. Dovolila bych si o sobě říci, že jsem ve své práci úspěšná. Lidi moje knihy baví a rádi je čtou, co víc si spisovatel v povolání může přát? Teď mě moje práce zavedla až do dalekého Skotska, kde píši knihu o jakobitském povstání. Naprosto mě okouzlil nezkrotný hrad Slains; jako by tam postavy mého románu doslova ožívaly.

Moje agentka mi doporučila, že bych měla stvořit hlavní fiktivní postavu, která by celý příběh vyprávěla. Sofie mi přišlo, jako perfektní jméno pro postavu z mého románu. Sofie Patersonová byla moje předkyně, žila ve Skotsku přesně tu dobu, co zde zuřilo povstání. Moje hlavní postava sice není až tak fiktivní, ale zdá se mi, že jakmile vstoupila na stránky knihy, dějí se nepochopitelné zvláštní věci. 

Zní to dost divně a neuvěřitelně, já vím, ale jako kdybych si pamatovala vzpomínky mojí dávné předkyně. Nemusím se podívat na žádné informační zdroje, a přesto vím, že mám pravdu. Z paměti se mi vynořují detaily, které by bylo nemožné někde získat. Tyto události začínají zasahovat i do mého osobního života. Jak je tohle možné?


“But life, if nothing else, had taught her promises weren't always to be counted on, and what appeared at first a shining chance might end in bitter disappointment.”


Perfektní! Geniální!! Bravo!!! Má první kniha od světaznalé Susanny Keasleyové mě dostala na kolena. Zprvu to vypadalo, že si na mojí knihovničce netknutá poleží ještě nějaký ten pátek, jenomže pak jsem dostala chuť na Skotsko, tak jsem si naservírovala Zimní moře, které mě NESKUTEČNĚ překvapilo.

Doslova jsem se rozplývala nad skvělým rozložením knihy; střídal se život Carrie s dobrodružstvím Sofie. Obě hlavní postavy jsou vymyšleny do sebemenšího detailu a mají spoustu společného. V žádném případě však nehrozí, že byste si Carriin život zaměnili se Sofiiným. Susannin styl psaní, který použila v Zimním moři, je zkrátka famózní a při čtení řádků mé srdce plesalo radostí. Kniha, ve které je kniha - skvělý, skvělý nápad.

I přesto, že se Carrie často dostávala do mystických transů, ve kterých "jako by slyšela hlasy z minulosti", bych se neodvážila knihu zařadit do fantasy literatury. Zimní moře je okořeněný historický román, který zaujme i náročnější čtenářky. 

Určitě jste všichni slyšeli o ještě dokonalejší sérii Cizinka, která si ukradla mé srdce a moji duši již před půl rokem. Ráda bych zdůraznila podobnosti v cestování v čase, lokalitě a samozřejmě ve skvělé hlavní hrdince. Obě knihy si také zakládají na skutečných událostech, které jsou doprovázeny fikcemi. U nás v Česku vyšla ještě jedna kniha této nadané autorky - Mariana. Kniha je čerstvá novinka a podle anotace se mi zdá dost podobná Zimnímu moři. I přesto bych si knihu moc ráda přečetla. 

Susanna Kearsleyová skvěle dokázala popsat skotskou atmosféru jak v 21., tak i v 18. století. Mimo krásný požitek z knihy jsem se dozvěděla něco dalšího o skotské a anglické historii, o kterou se chci do budoucna více zajímat. Pokud hledáte knihu, která vám dopřeje zasloužený odpočinek u nebezpečných severských útesů, sáněte po knize Zimní moře všemi deseti. Zaručuji vám, že nebudete litovat. Svoji touhu po této dokonalosti můžete utišit například zde.

Susanna KearsleySusanna Keasley je narozena v Kanadě v roce 1966, píše už od svých sedmi let. Na vysoké škole studovala politiku a mezinárodní vývoj. Pracovala jako kurátorka v muzeu a vydala již dva romány. V současnosti žije v Ontariu.







                                                   Goodreads Bux Databáze knih | ČBDB

5/5


MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

16 komentářů

  1. Vypadá to zajímavě :3 Zaujalo mě to :3 Nejspíš se po této knížce rozhlídnu v knikupectví až ho během prázdnin navštívím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuji moc za milou odezvu :-). Po Zimním moři se rozhodně porozhlédni :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Tyjo recenzi v ichforme ctu prvně a neni to vubec tak spatny jak bych cekala. Spis naopak! Dokonce me to i nalakalo na knihu. Doted jsem obdivovala jen obalku, ted uz i vnitrrek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za hezký komentář, moc si jej vážím. Kniha se mi opravdu mo líbila a myslím, že by zaujala i tebe :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Musím říct, že máš tu recenzi napsanou skutečně zajímavě. Ta ich forma tomu dodává... takový odlišný, zvláštní nádech, pěkný :D Knížka jako taková vůbec nevypadá špatně, celkem si mě na ni utáhla xD Jinak musím říct, že ty fotky jsou nádherný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pochvalu :-). Každého recenzenta potěší, když se recenze líbí. Měj sr krásně.

      Vymazat
  4. Parádní recenze, tento měsíc nemá obdobu :) Kniha mě velice zaujala :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji! Moc si tvých slov vážím. Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Skvělá recenze! Knížku teď budu taky číst, tudíž doufám v kladný dojem... Skotsko dočista miluji, takže se opravdu na čtení těším... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skotsko je dokonalá země :-), jednou hych se tam chtěla určitě podívat. Myslím, že se ti kniha bude moc líbit.

      Vymazat
  6. Abych se přiznala, o téhle knize slyším poprvé a dost mě to štve, protože tenhle typ knih mám docela ráda a soudě podle recenze nejspíš stojí za to :)
    Jinak i tvé experimentování se podle mě celkem vydařilo :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za názor, Lory! Určitě se ke knize brzy dostaneš :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Tak tohle je mnohem zábavnější forma recenzování, ale je asi fakt, že to bude trvat mnohem déle :-) Knížka mě ale moc neoslovila :) Historické romány moc často nevyhledávám, spíš jen párkrát za rok

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se na knize líbí, že je to spojení mezi dřívějškem a dnešem :-). Díky moc a měj se hezky.

      Vymazat
  8. Vynikající recenze, kniha vypadá bezesporu zajímavě, přesto bych určitě přeci jen šla raději do zmiňované Cizinky :)
    Tak se měj krásně a užívej léta :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tato kniha je na mém nikdy nekončícím seznamu :)

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+