Dokonalý cizinec - Reneé Knight

8:37



Autor: Reneé Knight
Překlad: Dana Stuchlá
Vydání: Pevná vazba
Rok vydání: 2016
Originál: Disclaimer
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 256

Máš vše, na co si vzpomeneš. Ukázkovou rodinu, krásný dům a skvělé zaměstnání, které tě naplňuje. V tom se ti na nočním stolku objeví kniha, která popisuje události, co se ti staly kdysi před 20 lety na dovolené ve Španělsku. Hlavní hrdinkou jsi ty a člověk, který tam tehdy zemřel. Ty a on jste byli jediní na světě, co o tom temném tajemství věděli. Jak je tedy možné, že nějaký E. J. Preston, autor knihy, zná dopodrobna všechny detaily?


Catherine Ravenscroftová, žena ve středních letech, je úspěšnou dokumentaristkou, matkou a manželkou. Po dvaceti letech se někdo začal šťourat ve věcech, které se staly na dovolené ve Španělsku, kde měly také zůstat hluboko pohřbené. Někdo se rozhodl, že Catherine zničí život prostřednictvím ne až tak fiktivní knihy - Dokonalý cizinec.

Na druhou stranu tu je starší muž, který přišel o všechno. Muž, který se chce pomstít za svého dávno ztraceného syna.


“To be a writer, to be a good writer, you need courage. You need to be prepared to expose yourself.”

V Dokonalém cizinci se současně prolínají příběhy dvou postav a dva časové úseky. První hlavní postavou je samozřejmě Catherine a druhou je muž, který kdysi ztatil syna. Kniha se střídavě odehrává v létě roku 1993 a v současnosti. 

Reneé Knight nás ze začátku nutí vnímat Catherine jako největší mrchu, napomáhají tomu i úryvky z Dokonalého cizince od imaginárního autora Prestona. I já jsem ji ze začátku viděla jako chladnokrevnou Charlotte, jak ji pojmenoval autor v knize.

Dokonalý cizinec je prý podobný bestsellerům minulého roku - Dívce ve vlaku a Zmizelé. Bohužel knihy nemohu srovnat, ani jednu jsem totiž nečetla. Myslím, že i kdyby byl Dokonalý cizinec zmiňovaným knihám podobný sebevíc, byl by pořád originální. Ještě nikdy jsem nečetla tak barvitý příběh napsaný s kapkou iluze a větší dávkou napětí. Debutantka Reneé Knight napsala pekelně čtivý příběh.

Když si myslíte, že již znáte pointu příběhu, přijde nečekaný zvrat, který všechno změní. Autorka si s námi celou dobu jen tak pohrává, ale konec nám probodne srdce ze všech stran. 

Knihu bych učitě nesrovnávala s thrillerem. Občas z ní šel mráz po zádech, ale pointy thrillerů bývají většinou jiné. Dokonalého cizince bych spíše nazvala jako psychologický román se ždibečkem napínava. Hrozně moc se mi líbilo, jak se o "tom tajemství" mluvilo jen a pouze v náznacích. Nikdy by mě nenapadlo, jak to všechno mohlo být. Ještě teď z knihy nemám slov.

Knihu všem rozhodně doporučuji. Ze začátku jsem měla potíž se vžít do Catherininy role, ale poté jsem si na ni zvykla a knihu jsem přelouskala bleskovou rychlostí. Na závěr vám ještě jednou povím, že to, co vás potká na konci, byste nikdy nečekali. Ale dost čtení této recenze! Pokud stojíte o vyražení dechu, koupit si ji můžete třeba zde.


4/5




“The act of keeping the secret a secret has almost become bigger than the secret itself.”



Četl/a jsi Dokonalého cizince nebo jsi o něm alespoň slyšel/a? Líbí se ti recenze? Napiš mi dolů do komentáře :-).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vaše Mimozemšťanka



MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

12 komentářů

  1. Great post dear :) ♥
    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/06/orsay-dress.html

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná recenze :) Dost jsi mě na knihu nalákala :)
    Měj se krásně !

    OdpovědětVymazat
  3. Můj knižní wishlist se opět začíná podezřele rozrůstat :D Dívku ve vlaku i Zmizelou jsem četla a mám podobné knihy ráda, takže se po tom Cizinci rozhodně poohlédnu :) Imaginareum

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu jsem taky cetla. Z počátku mi to prislo jako nuda protoze jsem cekala ze to bude predvidatelny ale nakonec se to uplne otocilo aa to jsem pak teda cumela :)

    OdpovědětVymazat
  5. cool post

    Vildana from Living Like V & Stalia Is BAE

    Really important for me : please use my code 'VILDANA15' to get 15% off while buying on https://barbasandzacari.com/.
    IF I GET 3 PEOPLE TO BUY WATCHES WITH MY CODE,I'LL GET ONE FOR FREE! Thank you so,so,so much if you use this code or if you share this question on your profile! Ilysm <3

    OdpovědětVymazat
  6. great post :D

    http://alafolie-toinsanity.blogspot.hr/

    OdpovědětVymazat
  7. Recenze je poutává a kniha rozhodně stojí za přečtení. Ještě jsem sice na ní nenarazila, ale napínavý děj mám ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Recenze mě teda nalákala, i když jsem původně tuto knihu číst nechtěla! :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá recenze, skvělé fotky a já už se nemůžu dočkat, až se sama do Cizince pustím. Čeká na mě na poličce už asi dva měsíce, chudák.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  10. No páni, teď jsem pěkně napnutá a můj wishlist knížek k přečtení se zase rozrůstá :D

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  11. Po přečtení tvojí recenze mám chuť si ji přečíst :) Tvoje fotky jsou fakt boží, jako vždy :D
    TUORE BLOG

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+