Dívka, která si říkala Tuesday - Stephen Williams

19:18


Autor: Stephen Williams
Překlad: Michael Havlen
Vydání: Pevná vazba
Rok vydání: 2016
Originál: Tuesday falling
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 328

Když už nemáte nic, na čem vám záleží, co potom můžete ztratit? Tuesday vzali všechno a ona se chce pomstít, proto již třetím rokem žije v podzemí Londýna. Nikdo nemá ani potuchy, kdo je Tuesday do doby, než zmasakruje pár členů londýnského gangu. Celý případ se dostává do rukou detektiva Losse, který před třemi lety přišel o svoji dceru - zemřela mu v náručích za neobjasněných okolností. Detektiv pociťuje naději, že je Tuesday klíčem ke zjištění, proč jeho dcera musela zemřít.


Tuesday je malá emo dívka, do níž by nikdo neřekl, kolik toho má za sebou. Jejím hnacím motorem je pomsta, která přijde brzy a bude sladká. Na potkání se mstí členům londýnského gangu, který má co dočinění s drogy, znásilňováním a dalšími krutostmi. Před pár lety Tuesday zničili život právě tím, že ji znásilňili a poté dokonce ukradli i její dítě, se kterým naložili ještě ohavnějším způsobem než s ní. Aby pomohla i ostatním dívkám, které potkal podobný osud jako ji, stal se z ní něco jako nájemný vrah lidí, kteří si to zaslouží. Tuesday má štěstí v tom, že je dost chytrá a umí to s jakoukoli technikou.

Detektiv Loss se můžeme považovat za živou mrtvolu. Jeho život přestal dávat smysl, když mu v náručích naposled vydechla jeho dcera. Kolem jeho dcery se odkrývá spoustu tajemství, která úzce souvisí s Tuesday. 

Další postavou, která má v knize čestné místo, je jedna z dívek - Lily-Rose, která byla jedním gangem znásilněna. Její život se proměnil v peklo. Má problémy s poruchou příjmu potravy a strach vykročit ven z domu. 


Dívka, která si říkala Tuesday, je pro nás, citlivé lidské bytosti, které nesneseme pohled na krev a utrpení, hotovým thrillerem roku. Tuesday nemá slitování s nikým. Každý dostane to, co si zaslouží.

Spoustu kritiků tvrdí, že je Tuesday převlečená Lisbeth Salander. Taky aby ne - podobný popis, stejné zkušenosti s počítači, k politováníhodná minulost a spoustu dalších souvislostí. Možná, že bych tento fakt neměla vůbec soudit, ale jsem přesvědčená, že by neměl mít vůbec žádný vliv na náš čtenářský zážitek. Uvědomte si, že každá kniha se skládá z kousků jiných knih, typickým příkladem je například Rudá královna nebo Jackaby (zde se nad tím rozčiluji :)), pokuste se na tuto knihu dívat, jako na celek a bude se vám moc líbit.

Přiznávám se, že jsem v průběhu čtení tiše fandila hlavní hrdince. O její odvaze a vynalézavosti se mi může tak leda zdát. Ne jednou jsem zalitovala, že se více nevěnuji počítačím nebo zbraním :D. Musí to být skvělý pocit - vědět, že ať se stane cokoliv, vždy se o sebe postarám.

Hledám nějaké mínusy, ale zatím jsem na žádné nepřišla. Snad jen to, že zatím neslyším o pokačování? Jako mínus by se možná dalo také vnímat totální znechucení Londýna, které vás po přečtení tohoto titulu nemine. Doposud jsem měla nejmenší potuchy o takovém hnusu, co je v tak prospeující metropoli. Nikdy předtím jsem Londýn nijak nezbožňovala, ale po přečtení Tuesday mám Londýna dost.

Spisovatel Stephen Williams má neskutečně poutavý styl psaní, který vás donutí knihu přelouskat během pár dní, ne-li hodin. Dívka, která si říkala Tuesday je parádně čtivá kniha. Myslím, že autor celkově odvedl skvělou práci. Jsem přesvědčena, že knihu ocení i znalejší milovníci trillerů i ti, kteří do těchto končin zamíří jen vyjímečně (já). Upozornění pro všechny, kteří mají příliš vyvinutou fantazii! Z krvavých scén se vám může často udělat nevolno.


S.  WilliamsStephen Williams bydlí se svou rodinou v malé vesnici v hrabství Severní Yorkshire. Píše texty pro mezinárodní rockovou kapelu, vydal sbírku básní a knihu povídek. V roce 2015 na jeho autorské konto přibyl také román Tuesday Falling (Dívka, která si říkala Tuesday), který na britské literární scéně zapůsobil jako zjevení.


Tuesday Falling29341324

Obálka knihy je prostě skvělá. Přesně pasuje k celému příběhu a dodává na tajemnosti. Jednoznačně máme nejkrásnější obálku, myslím, že jsme dokonce pokořili i originální angličany :D.










4/5

Knihu lze zakoupit zde.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

16 komentářů

  1. Kvělá recenze, na knihu se chystám, doufám, že bych se k ní mohla dostat během prázdnin. Mám docela vysoká očekávání, tak mě snad nezklame :) Jediné, co mi vadí, je překlad názvu - zdá se mi, že těch "Dívek, co něco" už bylo dost, a tak mohli překladatelé přijít s něčím nápaditějším..no, co už...
    Krásný zbytek večera :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Díky moc, Hani, za pěkný komentář. O prázdninách budu knihomol na plný úvazek :-). Doufám, že se ti kniha bude líbit, a že splní tvá očekávání. Je pravda, že by název mohl být oiginálnější, začínám mít v sekci "Dívka, která..." guláš :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. looks great :D

    http://alafolie-toinsanity.blogspot.hr/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná recenze :). Této knížce jsem se vždy onloukem vyhýbala a ani nevím proč. Ale po tvé recenzi so ji určitě přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi to často stává - všelijak se vyhýbám nějakému titulu, poté mi jen tak přijde do cesty a já si knihu zamiluji :-). Díky moc za milá slova, která mě moc potěšila :-). Přeji pěkný večer.

      Vymazat
  4. Jako vždy parádní recenze :) Kniha mě vcelku zajímá, ale zatím mám dojem, že mám na pořadu dne lákavější tituly, prostě mě až tak nebere. Ale třeba se k ní časem taky dostanu :) Přeji krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář Kristý :-). Až budeš hledat napínavý triller na jeden večer, ozhodně sáhni po Tuesday :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Když chci číst kvalitní recenzi, tak vždycky jdu první sem :) Jen tak dál Mimozemšťanko, jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Díky moc za kladný ohlas! Moc si toho vážím. Měj se krásně, Sabi.

      Vymazat
  6. Opravdu skvělá recenze! O knize jsem předtím nijak zvlášť neuvažovala, že bych si přečetla, ale po tvé recenzi už mám jasno. Tuhle knihu si prostě musím přečíst! Moc děkuju za skvělý tip, doufám, že se mi bude líbit jako tobě..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc! Doufám, že se ti kniha bude líbit :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  7. Knížku mám už dlouho dobu v plánu :)
    Btw, hrozně moc se mi líbí ty fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zase červenám :-). Díky moc a měj se kásně!

      Vymazat
  8. Tak, tuhle knihu už si jako milion dalších (viz wishlist na booxy 😂), chci koupit, ale furt jsem se k tomu nedostala, protože mám 135 jiných, tak díky tobě si jí snad koupís

    OdpovědětVymazat
  9. Tak, tuhle knihu už si jako milion dalších (viz wishlist na booxy 😂), chci koupit, ale furt jsem se k tomu nedostala, protože mám 135 jiných, tak díky tobě si jí snad koupís

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+