Běsnící světlo - Estelle Laureová

20:13



Autor: Estelle Laureová
Překlad: Eva Maršíková
Vydání: Pevná vazba
Rok vydání: 2016
Originál: This Raging Light
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 280

Naříkáme nad našimi životy, litujeme se a tvrdíme, že nás nikdo nemá rád. To všechno děláme my - ti, kteří mají rodinu, stálý domov a kolem sebe lidi, kteří nás podporují a milují. Co ale ti, kterým rodina selhala? Mají se ulitovat k smrti a nebo se ještě více vzchopit, aby byli silnější a všechny nesnáze překonali?


Podobný problém má sedmnáctiletá Lucille. Lucillen táta skončil v místní psychiatrické léčebně a její vyčerpaná máma si ode všeho potřebovala odpočinout, tak odjela na dvoutýdenní dovolenou. Má to ale háček - už se odtamtud nevrátila. Nechala malou Wren a Lucille, aby se o sebe postaraly samy. Lucille tak musí čelit obrovské vyčerpanosti a zraňujícím aspektům lidské existence.

Lucille musí zaplatit všechny účty, postarat se o Wren, aby chodila do školy a dělala domácí úkoly, sehnat peníze na jídlo a v neposlední řadě se postarat sama o sebe. Ještěže tu je rodina její nejlepší kamarádky Eden a pár tajných andělů, kteří jim mohou aspoň trochu pomáhat.

V tom všem zmatku je tu ještě Digby, dvojče Eden, který Lucille nebyl nikdy lhostejný. Poslední dobou se o ni taky dost zajímá, ale je tu jeden menší problém - má přítelkyni - a patří ke klukům, kteří neradi něco mění.
“Just because the crack doesn't show doesn't mean it's not there.”


"Na svoje narozeniny budu duha!"


“Music carries the weight of being human, takes it away so you don't have to think at all, you just have to listen. Music tells every story there is.”

Běsnící světlo je kniha debutující autorky Estelle Laureové. Dnes můžeme sehnat spousty knih, ve kterých hlavní hrdinku opustila rodina a je nucena se postarat sama o sebe. Kniha má všechny známky typické young adult romantiky - je víceméně smutná, hlavní hrdinka má velké potíže, je tu milostný trojúhelník, který nemine žádnou YA knihu, takže rozhodně nic, co by mě překvapilo. Ale přece jen tu je něco, co v jiných knihách nenajdeme. Něco, co mě dokázalo uchvátit natolik, abych Běsnícímu světlu dala 4 mimoně. 

Myslím, že jedna z věcí, kterou na této knize obdivuji, je Lucillenina ukrytá síla a láska ke svojí mladší sestře. Líbí se mi, že je kniha řazena k oddechovkám, i přesto, že si pohrává se závažnějším tématem. Zároveň jsem si zamilovala knižní obálku a celkově celé knižní gafické zpracování. Díky velkému písmu a silným stránkám knihu přečtete do pár hodin. 

Kniha nemá nijak revoluční děj ani hlavní hrdinku se superschopnostmi. Je to obyčejný příběh dívky, která je vyčerpaná. Myslím, že kdyby byl příběh reálná situace, nešlo by vše tak hladce, proto mohla Estelle Laureová ubrat trochu klišé a kýče. 

Běsnící světlo je oddechovka, která vás neurazí, ani nijak nepřekvapí. I pod rouškou neoiginality mi celý Lucillein příběh přišel krásný. Doporučuji ho všem dívkám i ženám (ano, i těm, které nečtou YA), jako odpočinkové čtení na prázdniny a dovolenou. 

This Raging LightThis Raging LightObálka, kterou má na svědomí nakladatelství Leda, je překrásná, ale mě se více líbí tyto dvě původní. Poslední dobou si všímám, že si grafici v Ledě dávají na obálkách dost záležet. Zdá se to jenom mě :-)? Jaká obálka se líbí nejvíce vám?

4/5

Knihu lze zakoupit zde.

Četl/a jsi Běsnící světlo nebo jsi o něm alespoň slyšel/a? Co si myslíš o litování se v knihách? Líbí se ti recenze? Napiš mi dolů do komentáře :-).


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Líbí se Ti blog? Staň se pravidelným čtenářem vpravo v panelu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vaše Mimozemšťanka

MIMOZEMŠŤANKA DOPORUČUJE

39 komentářů

  1. Běsnící světlo mám v plánu číst a moc se na knihu těším. Tvoje recenze je moc pěkná a já se těším na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc ze komentář! Kniha je příjemným společníkem a já doufám, že se ti bude líbit stejně, jako mě :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Mám recenzi na tuhle knihu napsanou a naplánovanou na příští týden. Mám z ní velmi podobné pocity jako ty. Jedna věta v tvém článku, je hooodně podobná mé větě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, Míšo :-). Pokud se neopakují celé odstavce, či fráze, tak je všechno v pohodě :-). A když si to vezmeš, většina recenzí na tuto knihu si jsou podobné. Měj se moc hezky a těším se na tvoji recenzi :-).

      Vymazat
  3. Knihu jsem ještě nečetla, ale podle recenze to vypadá dobře - na jedná straně YA ale s hlubší myšlenkou, nezní to vůbec špatně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti Běsnící světlo líbí :-). Jako kdybys mi četla myšlenky :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  4. Jé, zase tak krásné fotky! Knihu mám objednanou a už se na ni moc těším! Věřím, že mě nezklame... ;-)
    http://lavender-books.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-). Doufám, že se ti kniha bude líbit, a že z ní budeš nadšená :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Jé, zase tak krásné fotky! Knihu mám objednanou a už se na ni moc těším! Věřím, že mě nezklame... ;-)
    http://lavender-books.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Taky doufám, že se ti bude líbit :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  6. Jakto, že děláš tak krásné fotky? :o

    OdpovědětVymazat
  7. Great post dear :)

    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/06/mia-berlin-dress.html

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělá recenze, fotky už snad ani komentovat nemusím :) Zdá se mi, že je kniha teď všude, asi ji blogeři dostávají často na recenzi...Mně se moc líbí ta "naše" obálka a i kniha mě docela láká teď na léto, jen se bojím toho kýče a klišé. Jsem na tohle dost háklivá a hledám v knihách originalitu, tak uvidíme, ale třeba mě autorka překvapí :)
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář Hani :-), doufám, že až se k Běsnícímu světlu dostaneš, bude se ti líbit :-). A hold, klišé je skoro všude :-/. Měj se krásně.

      Vymazat
  9. Super recenze a ty fotky ani nekomentuji.. :) Knihu vidím poprvé, ale celkem dost mě láká ke čtení... tak uvidíme :)
    Měj se krásně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuji moc za komentář! Moc si vážím toho, že se ti líbí můj článek :-). Dělá mi to obrovskou radost :-).Měj se moc hezky.

      Vymazat
  10. o tehle knizce jsem ted slysela ze vsech stran, vypada fakt dobre. a ta obalka je moc povedena. mas k textu krasne fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-), kniha je teď vidět skoro všude :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  11. Musím se přiznat, že mi tahle novinka zatím nějakým způsobem unikla, ale jdu si ji rovnou hodit na goodreads, že si ji chci přečíst :D Díky za typ ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě kniha zaujala :-), snad se ti bude líbit :-).

      Vymazat
  12. Já osobně tenhle styl knih příliš nevyhledávám, teda alespoň podle anotace mě nijak nezaujala. Recenze je ale skvělá, donutila si mě ji dočíst do konce, i když mi kniha samotná zajímavá nepřišla. Opravdu je recenze napsaná moc pěkně :)

    Ohněm políbená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Mockrát ti děkuji! Jsem nesmírně potěšena, že tě recenze zaujala :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  13. Mě osobně tento druh knihy moc netáhne, ale recenzi jsem dočetla až do konce, za což musím dát palec na horu, protože recenze i s kolážemi Ti jdou! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásná slova, která mě hřejí u srdce :-). Jsem moc ráda, že se ti článek líbí :-). Měj se moc hezky.

      Vymazat
  14. Nádherné fotografie.. :-) Moc pěkná receneze. Knihu neznám, ale nevypadá špatně.

    OdpovědětVymazat
  15. Kniha zní zajímavě, poslední dobou právě takové oddechovky vyhledávám :)

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba tě zrovna Běsnící světlo zaujalo :-)

      Vymazat
  16. Chválím fotky! :O A příběh vypadá zajímavě, ráda byh si ji přečetla, bohužel přednost má maturitní četba :( Jinak skvělá recenze, určitě si knihu poznamenám, ráda si ji někdy přečtu :)

    Teri the butter

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za komentář! Já jsem zatím v těch letech, kdy maturitní četbu neřeším :-). Jsem moc ráda, že se ti recenze líbí :-). Měj se krásně.

      Vymazat
  17. Pěkná recenze, pěkné fotky... a strašně se mi líbí obálka knihy. :) Škoda, že je to zase typická YA, které já poslední dobou moc nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) děkuji moc za komentář :-), jsem moc ráda, že se ti recenze líbí. Obálka se Ledě strašně moc povedla. Měj se hezky.

      Vymazat
  18. Povedená recenze plná nádherných fotek, jako vždy :) Kniha mě bohužel neláká, není to vůbec můj žánr. Přeji Ti krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuji ti moc, Kristý. I tobě přeji hezký den.

      Vymazat
  19. Už nějakou dobu kolem této knihy chodím a už dlouho zvažuju její přečtení a teď vím, že si ji rozhodně musím přečíst! :-)
    Skvělá recenze a souhlasím, že obálka je nádherná! :)

    OdpovědětVymazat

Mimozemšťané, děkuji za motivaci, které si nesmírně vážím.

Ideal's bookshelf: read

Zombie Blondýny
Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative
Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka – Vytí na měsíc a jiné...
The Fault in Our Stars
Looking for Alaska
The Star Rover
Všude kolem černý les
Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt
Divergent
Where She Went
Deník úúúplně obyčejného upíra
Martin Eden
Frankenstein
The Sea Wolf
If I Stay
The Diary of a Young Girl
City of Bones
Paper Towns
Where the Stars Still Shine
To All the Boys I've Loved Before


Ideal Alien's favorite books »

Stalkeři na Google+